maandag 2 augustus 2021

Week 31 - In Your Presence

Deze week een lied dat ons brengt bij de plaats waar we als kinderen van God thuis horen.
De plaats waar onze kracht is; waar we bescherming en een schuilplaats genieten, waar niets en niemand ons kan raken.
De meest verrukkelijke plek die er is; de plaats waar volheid van vreugde is.
Ga je mee?


        >> In Your Presence – Paul Wilbur
        >> Lyrics + vertaling


In Your presence – In Uw aanwezigheid

Hoe kostbaar is het zijn in Uw aanwezigheid!
Daar ligt immers mijn kracht, daar hoor ik immers thuis!
Uw aangezicht zoekend, en overspoeld worden met Uw eeuwige Vaderliefde.
Uw genade aanrakend; de vergeving van mijn zonden, Uw geduld met mij, Uw troost en bemoediging, Uw trouw ondanks mijn ontrouw; de hoop, het vooruitzicht, de toekomst die mij wacht.
Veilig en geborgen, als Mozes in de kloof van de rots, beschermt door Uw hand.

O, wat verlang ik te gaan waar de rivieren mij niet kunnen overspoelen; te staan met mijn voeten op de rots.
Ik wil mij verbergen, daar waar het laaiende vuur mij niet kan verbranden, en de stroom van kwaad mij niet kan bereiken; ja, daar zijn, waar ik overdekt ben door het Bloed van het Lam.
Ik wil daar zijn, waar de schaduwen van het duister mij niet kunnen raken!
O God, zijn in Uw aanwezigheid is de enige plek waar ik altijd veilig ben.

U, en U alleen, bent mijn stevig fundament, mijn Rots.
U, en U alleen, bent de Enige die ik altijd kan vertrouwen.
Ik ben Uw kind, Uw dienaar, en U bent alles wat ik nodig heb.
Mijn sterkte, mijn kracht, en mijn lied.

Ja, hoe kostbaar is het zijn in Uw aanwezigheid.
Daar, in mijn samenzijn met U, ligt mijn kracht, in Uw aanwezigheid ben ik thuis!

Psalm 84:3
‘Mijn ziel verlangt, ja, bezwijkt zelfs van verlangen naar de voorhoven van de HEERE;mijn hart en mijn lichaam roepen het uit tot de levende God.’

Jacobus 4:8a
‘Nader tot God, en Hij zal tot u naderen.’

Psalm 27:8
‘Mijn hart zegt tegen U wat U Zelf zegt: Zoek Mijn aangezicht.
Ik zóek Uw aangezicht, HEERE,…’

Hebreeën 12:28
‘Laten wij daarom, omdat wij een onwankelbaar Koninkrijk ontvangen, aan de genade vasthouden en daardoor God dienen op een Hem welgevallige wijze, met ontzag en eerbied.’

Exodus 33:21,22
‘Ook zei de HEERE: Zie, hier is een plaats bij Mij, waar u op de rots moet gaan staan.
En het zal gebeuren, als Mijn heerlijkheid voorbijtrekt, dat Ik u in een kloof van de rots neer zal zetten en u met Mijn hand zal bedekken totdat Ik voorbijgegaan ben.’

Jesaja 43:2
‘Wanneer u zult gaan door het water, Ik zal bij u zijn, door rivieren, zij zullen u niet overspoelen.
Wanneer u door het vuur zult gaan, zult u niet verbranden, geen vlam zal u aansteken.’

1 Petrus 1:18,19
‘… in de wetenschap dat u niet met vergankelijke dingen, zilver of goud, vrijgekocht bent van uw zinloze levenswandel, die u door de vaderen overgeleverd is, maar met het kostbaar bloed van Christus, als van een smetteloos en onbevlekt Lam.’

Johannes 8:12
‘Jezus dan sprak opnieuw tot hen en zei: Ik ben het Licht der wereld; wie Mij volgt, zal beslist niet in de duisternis wandelen, maar zal het licht van het leven hebben.’

1 Korinthe 3:11
‘Want niemand kan een ander fundament leggen dan wat gelegd is, dat is Jezus Christus.’

Lukas 6:48
'Hij is gelijk aan een man die een huis bouwde: hij groef en diepte uit en legde het fundament op de rots. Toen de hoge vloed kwam, sloeg de waterstroom tegen dat huis aan en kon het niet doen wankelen, want het was op de rots gefundeerd.’

Psalm 9:11
‘Wie Uw Naam kennen, zullen op U vertrouwen, omdat U, HEERE, niet hebt verlaten wie U zoeken.’

Efeze 1:5,6
‘Hij heeft ons voorbestemd om als Zijn kinderen aangenomen te worden, door Jezus Christus, in Zichzelf, overeenkomstig het welbehagen van Zijn wil, tot lof van de heerlijkheid van Zijn genade, waarmee Hij ons begenadigd heeft in de Geliefde.’

Johannes 12:26
‘Als iemand Mij dient, laat hij Mij volgen, en waar Ik ben, daar zal ook Mijn dienaar zijn. En als iemand Mij dient, zal de Vader hem eren.’

Psalm 118:14 
‘De HEERE is mijn kracht en mijn psalm, want Hij is mij tot heil geweest.’

Psalm 91:1,2,9
‘Wie in de schuilplaats van de Allerhoogste is gezeten,
zal overnachten in de schaduw van de Almachtige.
Ik zeg tegen de HEERE:
Mijn toevlucht en mijn burcht,
mijn God, op Wie ik vertrouw!
Want U, HEERE, bent mijn toevlucht.
De Allerhoogste hebt u tot uw woning gemaakt.’

Kom, mijn kind, kom!
Kom in mijn aanwezigheid;
zoek Mijn aangezicht.
Kom, Mijn kind, kom,
leg alles even neer en laat
je hart op Mij zijn gericht.

Trek je toch even terug
uit de drukte en hectiek,
al het moeten in dit leven.
Kom bij Mij, opdat Ik je
vanuit Mijn rijkdom alles
wat je nodig hebt kan geven.

Bij Mij kun je tot rust komen,
want in Mijn aanwezigheid
ben je veilig en geborgen.
Bij Mij vind je ook nieuwe
moed en kracht; Mijn kind,
laat Mij toch voor je zorgen!

Kom, Mijn kind, kom!
Kom in Mijn aanwezigheid,
kom in Mijn nabijheid.
Koester je in Mijn liefde;
raak Mijn genade aan;
proef van Mijn goedheid.

Kom, Mijn kind, kom!


Gods rijke zegen 
voor de komende week,
en een liefdevolle groet,
Rita


2 opmerkingen:

  1. Dank je wel Rita. Bij Hem zijn we veilig, in leven en sterven beide. Je haalde twee belangrijke Bijbelteksten voor mij aan. 1 Petrus 1:18,19, de tekst die ik meekreeg bij het afleggen van de Belijdenis van het geloof) en Psalm 91:1. Onze trouwtekst. Jij ook Gods rijke zegen toegewenst voor dezl rest van deze week! Lieve groet, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog bedankt, Yvonne, voor je zegenwens en je reactie.
    mooi om te horen dat er twee teksten bij zaten die zo belangrijk voor je zijn.
    Lieve groet, Rita

    BeantwoordenVerwijderen