zondag 8 augustus 2021

Week 32 - There is none like You!

Als ik woensdagmorgen YouTube aanzet, valt mijn oog op dit nummer ‘There is none like You’ van en door Lenny LeBlanc.
Ik klik het aan, en …

Diepe rust en vrede nemen bezit
van mijn hart als de woorden en klanken
van dit lied mijn kamertje binnenstromen.
Door de sereniteit van de uitvoering, als ook
door de diepte van de woorden, word ik als
vanzelf tot dicht bij Zijn troon meegenomen.

Daar word ik opnieuw stilgezet
dat, alleen in Hem, alles te vinden is
wat ik nodig heb in mijn leven;
en dat Hij allang op mij wacht
om vanuit Zijn liefde en genade,
rijkelijk en overvloedig te geven.

Het is mijn gebed dat dit ook voor jou zal zijn als je dit nummer luistert.


         >> There is none like You - Lenny LeBlanc 


   
There is none like You
Er is niemand zoals U

Nee, Heer, er is niemand,
niemand, die zoveel van mij houdt,
niemand, die zo bewogen is met mijn leven.
Niemand, die alleen het goede met mij voor heeft,
niemand, die zijn leven voor mijn zonden zou geven.

No one else can touch my heart like You do
Niemand anders die mijn hart zo (aan)raken zoals U dat doet

Nee, Heer, er is niemand,
niemand, die mijn hart zo kan vervullen,
niemand, die zo’n diepe rust en vrede geeft.
Niemand, die zoveel troost en vreugde biedt,
niemand, die zijn kracht aan mij gegeven heeft.

I could search for all eternity long and find, there is none like You
Ik zou de hele eeuwigheid kunnen zoeken, en ontdekken, dat er niemand is zoals U

Och, ik zou kunnen zoeken en zoeken,
over de gehele aarde, en iedere dag van mij leven,
maar nimmer zal ik iemand vinden zoals U,
zo vol liefde en genade, als ook volmaakt en verheven.

Your mercy flows like a river so wide, and healing comes from Your hand
Uw barmhartigheid stroomt als een rivier zo breed (zo overvloedig), en genezing komt van Uw hand

Hoe groot is niet Uw ontferming,
hoe ver rijk niet Uw mededogen,
hoe onmetelijk is niet Uw goedheid.
Niemand als U is zo met mij bewogen.

Uw hand is naar mij uitgestrekt,
vol verlangen om mij te genezen.
En niemand die bij U komt, zal
ooit door U worden afgewezen.

Suffering children are safe in Your arms
Kinderen die lijden zijn veilig in Uw armen

In Uw armen, Jezus, zijn we allen veilig;
niemand anders dan U is ons zo toegedaan.
Niemand dan U kent de diepte van lijden;
U alleen bent ons in alles voorgegaan.

2 Samuel 7:22
‘Daarom bent U groot, Heere God, want er is niemand zoals U, en er is geen God dan U alleen, zoals blijkt uit alles wat wij met onze eigen oren gehoord hebben.’

Deuteronomium 3:24
‘Heere, HEERE! Ú bent begonnen aan Uw dienaar Uw grootheid en Uw sterke hand te tonen. Want welke god is er in de hemel en op de aarde die zulke werken en machtige daden kan doen als U?’

Ezechiël 36:26
‘Dan zal Ik u een nieuw hart geven en een nieuwe geest in uw binnenste geven. Ik zal het hart van steen uit uw lichaam wegnemen en u een hart van vlees geven.’

Romeinen 5:5
‘En de hoop beschaamt niet, omdat de liefde van God in onze harten uitgestort is door de Heilige Geest, Die ons gegeven is.’

Jesaja 45:5,6
‘Ik ben de HEERE, en niemand anders, buiten Mij is er geen God.
Ik zal u omgorden, hoewel u Mij niet kende, opdat men zal weten, vanwaar de zon opkomt tot waar zij ondergaat, dat er buiten Mij niets is.
Ik ben de HEERE, en niemand anders.’

Jesaja 40:28
‘Weet u het niet? Hebt u het niet gehoord?
De eeuwige God, de HEERE, de Schepper van de einden der aarde, wordt niet moe en niet afgemat. Er is geen doorgronding van Zijn inzicht.’

Psalm 103:3-5,8,13
‘Die al uw ongerechtigheid vergeeft, Die al uw ziekten geneest,
Die uw leven verlost van het verderf, Die u kroont met goedertierenheid en barmhartigheid,
Die uw mond verzadigt met het goede, uw jeugd vernieuwt als die van een arend.

Barmhartig en genadig is de HEERE, geduldig en rijk aan goedertierenheid.

Zoals een vader zich ontfermt over zijn kinderen, zo ontfermt de HEERE Zich over wie Hem vrezen.’

Jesaja 45:22
‘Wend u tot Mij, word behouden, alle einden der aarde, want Ik ben God en niemand anders.’

There is none like You; none like You!
Er is niemand als U; niemand als U!

Heer, er is werkelijk niemand zoals U; niemand die ons hart zo kan aanraken, zo kan vervullen, zo vól kan maken, zoals U dat doet.
We zouden ons hele leven, ja, de hele eeuwigheid kunnen zoeken, maar we zullen nooit tot een andere conclusie komen, dan dat er werkelijk niemand is zoals U.
Want, er is niemand, Heer, niemand als U, die zo vol is van goedertierenheid en barmhartigheid; zo genadig en geduldig; niemand, die er ook zo naar verlangt om uit te delen, om te geven als U, vanuit Uw rijkdom en overvloed.
Nergens anders dan bij U alleen vinden we de genezing die we nodig hebben; genezing voor onze geest, voor onze ziel, voor ons lichaam.
En nergens, nergens anders zijn we zo veilig dan alleen bij U; U bent een burcht, een schuilplaats, een toevluchtsoord voor een ieder in nood.
Mensen zullen ons vroeg of laat teleurstellen, pijn en verdriet doen, maar U, Heere, U bent trouw, ja, volkomen volmaakt.
Er is werkelijk niemand, niemand zoals U!

- Amen -

4 opmerkingen: