zondag 7 januari 2024

Week 2 - Voor de nacht ...
Neem de tijd ... (24)

Uit รฉรฉn van de hoofdstukjes uit het Dagboek kwam ook een speciale 'Neem de tijd ...' voor de nacht voort.
En ik denk, dat zo aan het begin van het jaar het mooi is om dit stukje te delen, daar het niet alleen belangrijk is om de dag met de Heer te beginnen, maar ook om de dag af te sluiten met Hem.
En nee, zo uitgebreid als ik 's morgens mijn Stille Tijd houd, is de afsluiting van mijn dag niet, maar ik vind het heerlijk om nog even voor het slapen gaan toch even iets te lezen en te bidden.
Daar ik overdag al 'Joni's chronologische Bijbelleesrooster' volg, als ook dat ik 's avonds best moe ben vaak, houd ik het dan graag bij een dagboekje, of iets dergelijk.
Even de focus ook voor het slapen gaan op Hem.
Wat ik lees nog even op bed overdenken en bidden.
Een heerlijke manier om in slaap te vallen.
Maar desalniettemin is het 'Neem de tijd ...-stukje' van vanavond toch ook een aansporing voor mijzelf, want in tijden van moeiten en zorgen, is het nog steeds vaak een uitdaging om te rusten in Zijn liefde en trouw, zodat Zijn vrede mij kan vullen.

Focus op Hem.
Het wordt al makkelijker als je dag met Hem afsluit.

Neem de tijd, o mijn ziel,
neem de tijd om voor de nacht
ook Zijn aangezicht te zoeken.
Neem de tijd om de dag af te sluiten
zoals je hem begon, met Hem.

Neem de tijd, o mijn ziel,
neem de tijd om Hem te danken
voor alles wat Hij heeft gedaan.
Neem de tijd om Hem te danken
voor alles wat Hij heeft gegeven.

Neem de tijd, o mijn ziel,
neem de tijd, en leg al je zorgen,
al je lasten voor Hem neer.
Neem de tijd, laat Hem delen
in alles wat je zo bezwaard.

Neem de tijd, o mijn ziel,
neem de tijd om Hem te danken
voor alle ontvangen zegeningen.
Neem de tijd om Hem te danken
voor Zijn liefde en Zijn trouw.

Neem de tijd, o mijn ziel,
neem de tijd en deel met Hem
al je pijn en al je verdriet.
Neem de tijd, en vertel Hem
alles wat jou zo bezighoudt.

Neem de tijd, o mijn ziel,
neem de tijd, zodat je pijn en verdriet
versmelten met Zijn liefde en trouw.
Neem de tijd, zodat je lasten en zorgen
zich verenigen met Zijn zegeningen.

Neem de tijd, o mijn ziel,
neem de tijd tot het besef daar is, dat
de Heere voor je zorgt en over je waakt.
Neem de tijd, opdat Zijn vrede
je in bezit kan nemen.

Neem de tijd, o mijn ziel,
neem de tijd …


'In vrede zal ik gaan liggen en weldra slapen, want U alleen, Heere, doet mij veilig wonen.'
Psalm 4:9

Welterusten,
slaap lekker,
Blessings en Shalom,
en een liefdevolle groet,
Rita

7 opmerkingen:

  1. We zijn rijk in Hem
    Dank voor dit kostbaar schrijven
    Douwina Haga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, voor je mooie en lieve reactie, lieve vriendin ๐Ÿ’–

      Verwijderen
  2. Ja, dat klopt helemaal Rita. Ik voel me altijd zo 'verloren', wanneer ik dit niet doe...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. (Het wordt allemaal makkelijk als je de dag afsluit met Hem)
    ๐Ÿ’
    Ik las nog een keer jouw schrijven ✍️ Rita, het viel mij weer op wat daar stond.
    ๐Ÿ’
    Het raakte mij weer.
    Dat is zeker waar, voor de nacht gevoelens en zorgen bij Hem mogen brengen.
    ๐Ÿ’•
    Hij zorgt voor ons, vredig kunnen we slapen gaan.
    Dank U lieve Heer voor wat Rita door U heen mag schrijven ✍️.
    Alle eer aan de Heer.
    ๐Ÿ’•
    Liefs Douwina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai lieve vriendin
      'Focus op Hem. Het wordt al makkelijker als je dag met Hem afsluit.'
      Hoewel het dan nog soms kan zijn dat we de slaap niet kunnen pakken, of herpakken, maar met onze focus op Hem, wordt de last wel lichter.
      Al moet ik zeggen, dat het me nog steeds niet altijd lukt om wat mij bezighoudt bij Hem te laten.
      Te leren lessen ... ❣ ๐Ÿฅฐ๐Ÿ˜˜๐Ÿ’•

      Verwijderen
  4. Ik begrijp jou Rita!
    Ook ik neem mijn pakje vaak weer mee terug!
    Dat lukt ook mij niet altijd,
    Dichtbij Hem

    BeantwoordenVerwijderen