zondag 21 mei 2023

Week 21 - Geliefd en bemind!
De Liefde van God (4)


'God is Liefde, en wie in de Liefde blijft, blijft in God en God blijft in Hem’.
1 Joh. 4:16b

‘God is Liefde!’

‘Daarom moet onze eerste en voornaamste gedachte in de Binnenkamer zijn:
Ik geloof in de Liefde van God!’

Andrew Murray


'Wij hebben lief, omdat Hij ons eerst heeft liefgehad.'
1 Joh. 4:19

Voor ik U kende,
had U mij lief.
Voor ik van U gehoord had,
had U mij al gezien.
Voor ik bestond,
wist U al van mijn bestaan.

U hebt mij gewild.
U hebt mij geschapen.
U hebt mij gevormd.
U hebt mij het leven gegeven.
Ja, U blies mij de levensadem in.

U schiep mij om
Uw liefde met mij te delen.
U gaf mij het leven
om samen op weg te gaan.
En wat er ook is gebeurd,
of wat er ook nog komen gaat,
alles is erop gericht dat ik,
Uw liefde zie en kennen zal.

Open mijn ogen, Heer,
opdat er geen enkele dag
voorbij zal gaan zonder
dat ik iets van Uw Liefde zie.

Open mijn oren, Heer,
opdat er geen enkele dag
zal zijn, waarin ik niet iets
waarin Uw liefde klinkt, hoor.

Open mijn hart, o Heer,
opdat Uw Liefde daarin
opgenomen kan worden
en verder worden verspreid.

Voor ik U kende, Heer,
had U mij lief.
Voor ik van U gehoord had, Heer,
had U mij al gezien.
Voor ik bestond, o Heer,
wist U van mijn bestaan.
Ik leef en heb lief,
omdat U mij
eerst heeft liefgehad!

Liefde was het.

 Liefde is het.

  Liefde zal er altijd zijn!

Want …
de meeste van alles
is de Liefde!

Leer mij, Heer,
Uw Liefde te midden van alles te zien, elke dag weer,
opdat ik de Liefde van Christus mag leren kennen en begrijpen.

Leer mij, Heer,
Uw Liefde te midden van alles te zien, elke dag weer,
opdat ik de grootte en diepte van de Liefde van Christus zal ontdekken.

Leer mij, Heer,
Uw Liefde te zien, elke dag weer, en in alles dat gebeurt,
opdat ik in die Liefde zal leven tot Uw glorie en eer!

- Amen –

2 opmerkingen: