zondag 24 december 2023

Week 52 - Elke dag!
Neem de tijd ... (22)


'Welk een onschatbaar voorrecht
is de instelling van het dagelijks verborgen gebed,
elke morgen opnieuw.
Laat het het enige zijn
waarnaar onze harten verlangen,
het zoeken en vinden en ontmoeten van God.'

Andrew Murray

Neem de tijd, o mijn ziel,
neem de tijd om aan het begin van elke dag
Hem op te zoeken en bij Hem te zijn.
Neem de tijd om alles los te laten wat
je bezighoudt, en afhoudt van Hem.

Neem de tijd, o mijn ziel,
neem de tijd, tot je op Hem bent gericht;
je geheel en al openstaat voor Hem.
Neem de tijd, tot je je bewust bent in
Wiens heerlijke nabijheid je mag zijn.

Neem de tijd, o mijn ziel,
neem de tijd om te vertoeven bij Hem,
voor Wie niets onmogelijk is.
Neem de tijd, zodat je kunt ontvangen
al wat je nodig hebt voor die dag.

Neem de tijd, o mijn ziel,
neem de tijd, elke dag opnieuw.
Neem de tijd, want wie zijn we
zonder Hem en Zijn aanwezigheid?

Neem de tijd, o mijn ziel,
neem de tijd …

1 opmerking:

  1. Ja! Hoe belangrijk is dat! Neem de tijd, o mijn ziel, neem de tijd...

    BeantwoordenVerwijderen