zondag 7 februari 2021

Week 6 - Rondom ...

* Deze week een luisterlied van Martine Lage naar Psalm 139:1-16  uit de Groot Nieuws Vertaling.
Het is goed om te spitten in Gods Woord, maar ook om alleen stil te worden en te luisteren, en de woorden van een lied diep tot je door te laten dringen.
En in dit geval, omdat ze rechtstreeks uit God’s Woord komen, ook goed om vast te houden en te bewaren in je hart.


 >> Martine Lage – Rondom 

                         
Als de tijd waarin we leven
je eenzamer maakt dan ooit,
vergeet dan Zijn woorden niet:
‘Ik ben om je heen,
ja, voor je en achter je;
Ik vergeet je dus nooit!’

Als de tijd waarin we leven
alles zwaarder voor je maakt dan ooit,
vergeet dan Zijn woorden niet:
‘Ik ben om je heen,
ja, voor je en achter je;
Ik vergeet je dus nooit!’

Als de tijd waarin we leven
gevuld is met meer verdriet dan ooit,
vergeet dan Zijn woorden niet:
‘Ik ben om je heen,
ja, voor je en achter je;
Ik vergeet je dus nooit!’

De tijd waarin we leven
is moeilijker dan ooit.
Laten we daarom
Zijn woorden niet vergeten:
‘Ik ben om je heen,
ja, voor je en achter je;
Ik vergeet je dus nooit!’

Lieve Vader in de hemel, het is een barre tijd waarin we leven, maar help ons onthouden dat U ons nooit verlaat, dat U altijd bij ons bent.
Ja, ‘voor ons, achter ons; om ons heen’, zegt Uw Woord!
Help ons om ons vast te houden aan Uw Woord te midden van de omstandigheden waarin we verkeren; onze gedachten en gevoelens gaan soms zo makkelijk met ons op de loop, waardoor als we niet oppassen het zicht op U wordt belemmerd, en Uw woorden niet de ingang in ons hart vinden als zou moeten.
Leer ons om geduldig te zijn, vol van vertrouwen en volhardend in het vasthouden aan Wie U bent en aan wat U zegt.
Laat zo de woorden van Psalm 139, die door dit lied tot ons komen, een ieder bemoedigen en troosten, of oprichten als dit nodig is.

In Jezus’ Naam.

- Amen - 


Gods zegen toe gebeden
voor de komende week.
Vergeet niet:Hij is rondom je!

Een liefdevolle groet,
Rita


* Doordat onze badkamer wordt verbouwd deze week een wat korter Blogje.
De herrie en onrust in huis valt me best zwaar, ik mis de rust en de stilte, het me kunnen terugtrekken in mijn kamertje, maar we zijn over de helft is me vertelt, dus nog even volhouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten