zondag 21 maart 2021

Week 12 - Knielen bij het kruis

Met het naderen van Goede Vrijdag en Pasen de komende weken een paar liederen die mij al jaren heel na aan het hart liggen.
Deze keer bij uitzondering twee liederen.
Ik had eerst alleen een Nederlands lied klaarliggen, maar met dat ik erover aan het nadenken was,  en dingen nalezen in oude bestanden op mijn laptop, kwam ik bij het andere lied.
En met dat ik het opnieuw luisterde, bedacht ik mij dat dit lied ons iets laat zien van de diepte van de liefde van Jezus voor ons.
Als alles deze week eigenlijk draait om de woorden ‘Jezus, hoe groot was Uw liefde, toen U stierf, en dacht aan mij …’, dan wil ik je graag voordat we naar dit lied gaan meenemen naar het lied ‘This blood’ van Carman.

Lees >> hier << de woorden mee terwijl je het lied luistert; even naar beneden scrollen voor het hele lied en als je het naar het Nederlands vertaald wilt hebben. 



       >> Carman – This blood

                                

De woorden die tot op de dag van vandaag, elke keer opnieuw, het diepst bij mij binnenkomen, zijn de woorden: ‘This blood is for you!’ oftewel: ‘Dit bloed is voor jou!’
Elke druppel bloed die gevloeid heeft die avond, van Gethsemané tot aan het kruis, heeft gevloeid omdat Hij zoveel van ons houdt!
Als je de woorden ‘This blood is for you’ nog hoor naklinken in je oren, sluit dan eeens even je ogen en beeld je het moment in dat Hij bloed zweette van angst om wat komen ging in Gethsemané; het moment dat er een doornenkroon op Zijn hoofd werd gedrukt waardoor de bloeddruppels langs Zijn gezicht naar beneden drupten; het moment dat Hij gegeseld werd en het bloed stroomde uit de opengereten wonden ontstaan door die gesel; het moment dat de hamer de grote spijkers dwars door Zijn handen en voeten heen joegen en de grond die daarbij rood kleurde van het bloed.
Beeld je deze momenten eens even in, en hoor dan Zijn woorden klinken (en vul hier dan je eigen naam in): ‘….., dit bloed is voor jou!’.

‘Oh Jezus, hoe groot was Uw liefde ….?’

 


      >> Oscar van Eijk – Knielen bij het kruis

                              

Heer, ik word stil als ik bedenk
wat U voor mij hebt gedaan;
hoe U de weg van schaamte
en pijn voor mij bent gegaan.

Heer, ik word stil als ik bedenk
hoe Uw bloed vloeide voor mij.
Uw offer aan het kruis,
maakt mij van zonden vrij.

Heer, ik word stil als ik bedenk
dat U dit deed, en dacht aan mij.
Dat Uw hart al naar mij uitging,
maakt mij zo dankbaar, en blij.

Stil, en in diep ontzag, kniel ik
aan de voet van het kruis neer.
Ik heb geen andere woorden
dan: ‘Hier ben ik, Heer’.

Ik geef U mijn hart, mijn leven;
het behoort aan U voor altijd.
In alles wil ik U verhogen, en
in alles aan U zijn toegewijd.

Neem deze week eens een moment om stil te staan bij hoe groot Jezus' liefde voor jou is.

Gods zegen
en een liefdevolle groet,
Rita



>> Lijdensgeschiedenis van de Here Jezus in het Mattheüsevangelie

>> Lijdensgeschiedenis van de Here Jezus in het Marcusevangelie

>> Lijdensgeschiedenis van de Here Jezus in het Lucasevangelie

>> Lijdengeschiedenis van de Here Jezus in het Johannesevangelie, met voorafgaand het Hogepriesterlijk Gebed


📖 Leestip:
>> 'Bewijs genoeg' van Lee Strobel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten