zondag 7 maart 2021

Week 10 - Draw me near - Trek mij dichtbij

Niet altijd zijn er veel woorden nodig voor een mooi lied.
Het lied dat ik voor deze week heb uitgekozen heeft eigenlijk maar twee zinnen, en soms zegt dat in wezen gewoon meer dan genoeg.

Oh, draw me near 
Oh, trek mij dichtbij
Oh, draw me near
Oh, trek mij dichtbij
Oh, draw me near 
Oh, trek mij dichtbij
And I run after You
En ik ren achter U aan
… 



    >> Michael W. Smith & Christa Black - Draw me near


‘Wij hebben Hem lief, omdat Hij ons eerst liefgehad heeft.’
1 Johannes 4:19 

‘Proef en zie dat de HEERE goed is; welzalig de man die tot Hem de toevlucht neemt.’
Psalm 34:9 

>> Psalm 84

Heer, trek mij, ja, trek mij heel dichtbij,
want bij U is mijn leven veilig en geborgen.
Wat de toekomst mij ook brengen zal,
U zult over mij waken en voor mij zorgen.

Trek mij, Heer, dichter en dichterbij;
alleen bij U vindt mijn ziel haar rust.
Trek mij dicht, heel dicht aan Uw hart;
maak mij opnieuw van wie U bent bewust.

Heer, trek mij toch heel, ja, heel dichtbij;
ik heb het zo nodig om dicht bij U te zijn.
Gedachten en gevoelens buitelen over elkaar,
en bezorgen me zoveel onrust en zielenpijn.

Trek mij dichtbij, o Heer, trek mij dichtbij,
U bent mijn rots, mijn toevlucht in nood.
Mijn tijden zijn immers volledig in Uw hand,
vanaf mijn prilste begin tot aan mijn dood.

Heer, trek mij steeds dichter, dichterbij;
alleen bij U is kracht om vol te houden.
Ik heb Uw dichte aanwezigheid nodig
om te midden van alles stand te houden.  

Trek mij, Heer, dichter en dichter tot U,
totdat ik Uw stem kan horen en verstaan.
Onderwijs mij als ik zo heel dicht bij U ben;
leer mij om in gehoorzaamheid te gaan.

Heer, ik bid U, trek mij toch heel dichtbij;
Ik wil U kennen; meer weten wie U bent.
Hoe zou ik U kunnen weerspiegelen als
ik U niet persoonlijk, en van dichtbij, ken?

Trek mij dichtbij, ja, trek mij dichtbij, o Heer;
opdat ik Uw goedheid en trouw mag proeven.
Laat Uw genade mij meer doen uitstrekken om
in Uw aanwezigheid te komen, en te vertoeven.

Heer, ik bid U, trek mij toch heel dichtbij,
laat Uw liefde mijn hart steeds verwarmen.
En als ik even niet meer kan, neemt U me
dan op en draag mij verder in Uw armen.

Trek mij, Heer, ja, trek mij heel, heel dichtbij;
U wil ik volgen, ja, elke dag wil ik achter U aan.
Alleen vanuit Uw dichte en liefdevolle nabijheid
kan ik vol vertrouwen mijn weg tot het einde gaan.

Hoe dichter de Heer mij tot Hem trek, hoe meer ik Hem leer kennen.
Hoe meer ik Hem leer kennen, hoe meer ik verlang om achter Hem aan te gaan.
Hoe meer ik achter Hem aan ga, hoe meer onze leven met elkaar raken verweven.
Hoe meer onze levens verweven raken, hoe meer ik verlang om Zijn wil te doen.
Hoe meer ik Zijn wil doe, hoe meer ik op Hem ga lijken.
Hoe meer ik op Hem ga lijken, hoe meer Zijn Licht wordt verspreid.
Hoe meer Zijn Licht wordt verspreid, hoe meer anderen Hem zullen zien.
En hoe meer anderen Hem leren kennen, hoe meer de Vader in de hemel wordt verheerlijkt.

Trek mij dichtbij, Heer,
ja, trek mij zo dichtbij,
dat mijn hart
het Uwe raakt.
Trek mij zo dichtbij,
dat mijn leven nooit meer
van het Uwe kan worden
losgemaakt.

Trek mij dichtbij, Heer,
ja, trek mij zo dichtbij,
dat mijn hart met
het Uwe versmelt.
Trek mij zo dichtbij,
dat alleen wat U wilt,
dat wat U mij zegt,
nog telt.


Sta Hem toe je tot Hem te trekken met Zijn koorden van liefde!

Gods rijke zegen voor de komende week,
en een liefdevolle groet,
Rita

2 opmerkingen: