zondag 4 april 2021

Week 14 - Dank U, Jezus!

De Heer is waarlijk opgestaan!

Degene, die dacht gewonnen te hebben, heeft verloren; en Hij, waarvan men dacht dat Hij verloren had, heeft overwonnen.
Waar het duister toeroept: vergeet Hem maar, want Hij is dood, klinkt nu een Stem Die roept: Sta op, Mijn Liefste.

De angel van de dood is weg.
Het lijden is voorbij.
De satan is verslagen.
De ketenen van de zonde zijn verbroken.

Jezus is waarlijk opgestaan!


      >> 1New Song – Arise My Love


De Heer is waarlijk opgestaan!

Hij leeft; Jezus leeft!
Het graf is leeg, de dood kon Hem niet vasthouden.

Mijn schuld is weggedaan.
Mijn zonden zijn vergeven.
Liefde heeft overwonnen!

Ja, Jezus is waarlijk opgestaan!


        >> 2Continental Singers – He’s Alive


De Heer is waarlijk opgestaan!

De straf die ik verdiende heeft Hij op Zich genomen; de prijs voor al mijn ongerechtigheden heeft Hij betaald.

Zijn bloed wast mij schoon.
Mijn ziel is bevrijd.
Nieuwe hoop is in mijn hart.
Licht schijnt waar eerst duisternis was.

Ja, de Heer is waarlijk opgestaan!

       >> 3Charity Gayle – Thank You Jesus for the Blood


Dank U, Jezus, voor de weg die U bent gegaan;
dank U, dat U uit de dood bent opgestaan!
Dank U, voor alles wat U voor mij hebt gedaan;
zodat ik nu rechtvaardig voor de Vader kan staan.

Met Uw bloed kocht U mij vrij;
met Uw leven redde U mij.
Duisternis veranderde in licht,
en gaf mijn leven nieuw zicht.

Glorie zij aan U, mijn Koning en Heer;
U verlang ik te geven al mijn dank en eer.
Uw Naam wil ik verhogen, telkens weer;
U dienen en navolgen is al wat ik begeer.


Er is nog steeds tijd om je tot Hem te keren en Hem aan te nemen als je Verlosser en Zaligmaker; Hij stierf ook voor jou!


Gods zegen voor de komende week
en een liefdevolle groet,
Rita



Vanwege copyright plaats ik hier niet de volledige teksten maar geef bij een Engels lied een link naar de teksten.
Soms staat er onderaan ‘Meer weergeven’, als je hierop klikt, komt de rest van de tekst in beeld.
Verder staat er onderin ‘Naar het Nederlands vertalen’; als je dit aanklikt, komt de Nederlandse vertaling van het lied in beeld.
Ik wil er wel bij zeggen dat de vertaling vaak wel een beetje gebrekkig is, maar wel voldoende om het lied te kunnen begrijpen.

Link naar de tekst + vertaling:
1>> Arise, my Love
2>> He's alive
3>> Thank You, Jesus, for the Blood


📖 Leestip:
>> 'Bewijs genoeg' van Lee Strobel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten