maandag 3 mei 2021

Week 18 - Groot is Uw trouw, o Heer!

Ons dagelijks leven mag dan al meer dan een jaar op z’n kop staan, en anders zijn dan anders; onze vrijheden mogen dan wisselend in meer en mindere mate beperkt zijn, en allerlei dingen, die we vaak niet snappen en begrijpen, opgelegd hebben gekregen en onzekerheden over hoe en wat misschien groter zijn dan ooit; maar één van de dingen die iedere dag -24/7, onveranderlijk overeind blijven staan, is Gods trouw.
Steeds opnieuw mag ik dat ervaren, steeds opnieuw mag ik dat zien, en dat maakt dit lied tot één van mijn meest favoriete liederen.



   >> Groot is Uw trouw, o Heer - Opwekking 123


Groot is Uw trouw, o Heer, …
‘HEERE, Uw goedertierenheid reikt tot in de hemel, Uw trouw tot de wolken.’
Psalm 36:6

… mijn God en Vader.
‘Hij heeft ons voorbestemd om als Zijn kinderen aangenomen te worden, door Jezus Christus, in Zichzelf, overeenkomstig het welbehagen van Zijn wil, …’
Ef. 1:5

Er is geen schaduw van omkeer bij U.
‘Elke goede gave en elk volmaakt geschenk is van boven en daalt neer van de Vader der lichten, bij Wie er geen verandering is, of schaduw van omkeer.’
Jakobus 1:17 

Ben ik ontrouw, Gij blijft immer Dezelfde, …
 ‘… als wij ontrouw zijn blijft hij trouw, want Zichzelf verloochenen kán Hij niet.’
2 Timotheüs 2:13(NB)

…, Die Gij steeds waart, dat bewijst Gij ook nu.
‘Want de HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is voor eeuwig, Zijn trouw van generatie op generatie.’
Psalm 100:5 

Groot is Uw trouw, O Heer, groot is Uw trouw, o Heer,
iedere morgen aan mij weer betoond.
‘Het is de goedertierenheid van de HEERE dat wij niet omgekomen zijn, dat Zijn barmhartigheid niet opgehouden is! Nieuw zijn ze, elke morgen; groot is Uw trouw!’
Klaagliederen 3:22,23 

Al wat ik nodig had, hebt Gij gegeven.
‘Hoe zal Hij, Die zelfs Zijn eigen Zoon niet gespaard maar voor ons allen overgegeven heeft, ons ook met Hem niet alle dingen schenken?’
Romeinen 8:32 

Groot is Uw trouw, O Heer, aan mij betoond.
‘Tot U, HEERE, hef ik mijn ziel op, mijn God, op U vertrouw ik; …
Ja, allen die U verwachten, worden niet beschaamd; …’

Psalm 25:1,2a, 3a 

Gij geeft ons vrede, … 
‘Vrede laat Ik u, Mijn vrede geef Ik u; niet zoals de wereld die geeft, geef Ik die u. Laat uw hart niet in beroering raken en niet bevreesd worden.’
Johannes 14:27

... vergeving van zonden, …
‘… want dit is Mijn bloed, het bloed van het nieuwe verbond, dat voor velen vergoten wordt tot vergeving van zonden.’
Mattheüs 26:28
‘Als wij onze zonden belijden: Hij is getrouw en rechtvaardig om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid.’
1 Johannes 1:9 

… en Uw nabijheid, die sterkt …
‘Want zo zegt de Heere HEERE, de Heilige van Israël: Door terugkeer en rust zou u verlost worden, in stilheid en vertrouwen zou uw sterkte zijn, …’
Jesaja 30:15 

… en die leidt:
‘Want deze God is onze God, eeuwig en altijd; Híj zal ons leiden tot de dood toe.’
Psalm 48:15 

Kracht voor vandaag, …
‘Want God heeft ons niet gegeven een geest van vreesachtigheid, maar van kracht en liefde en bezonnenheid.’
2 Timotheüs 1:7

 …, blijde hoop voor de toekomst.
‘Want Ik weet, welke gedachten Ik over u koester, luidt het woord des Heren, gedachten van vrede en niet van onheil, om u een hoopvolle toekomst te geven.’
Jeremia 29:11

Gij geeft het leven tot in eeuwigheid.
‘Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.’
Johannes 3:16 

Groot is Uw trouw, o Heer, groot is Uw trouw, o Heer!
‘Loof de HEERE, alle heidenvolken; prijs Hem, alle natiën. Want Zijn goedertierenheid is machtig over ons; de trouw van de HEERE is voor eeuwig. Halleluja!’
Psalm 117:1,2 


Uw trouw, o Heer, is onbeschrijfelijk!
De liefde die daarin ligt onomstotelijk,
Uw grootheid zo zichtbaar duidelijk
en Uw majesteit ontegenzeggelijk.
Uw macht, o Heer, is onuitsprekelijk;
de genade die U biedt zo ongelofelijk.
Uw Vaderlijke zorg onovertreffelijk
en de hoop die U geeft onvergetelijk.
Ja, Uw trouw, o Heer, is onbegrijpelijk! 

- Amen - 

Gods rijke zegen voor de komende week
en een liefdevolle groet,

Rita

5 opmerkingen:

  1. Wat is dit mooi. NI weet ik wat ik neuriede tijdens mijn wandeling. Ik kon maar niet op de woorden komen (alleen de wijs). DANK! Wat een mooie teksten erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel, dat je dit met ons hebt willen delen. Je hebt het lied mooi onderbouwd vanuit de Schrift.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi gedaan; de teksten die het lied onderbouwen. Het is ook een opbouwend lied. Dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank jullie wel, voor jullie reacties!

    Aritha, fijn dat je hierdoor weer de woorden van het lied weet.

    BeantwoordenVerwijderen