zondag 5 februari 2023

Onuitsprekelijke vreugde!

'De vleugels van geloof en liefde
zullen ons naar de hemel doen rijzen
en we zullen met onuitsprekelijke vreugde gevuld worden.
De vreugde van de christen 
is een onmisbaar getuigenis voor de wereld
van de kracht van Christus om 
harten te veranderen en ze 
met hemelse liefde en blijdschap te vullen.’

Andrew Murray

Deze onuitsprekelijke vreugde waar Murray over spreekt, is wat anders dan ‘blij zijn’, deze vreugde gaat veel dieper.
Het is een vreugde die er kan zijn terwijl de tranen over onze wangen lopen van verdriet.
Het is een vreugde die gekend is door het hart dat Hem geheel zocht en gevonden heeft.
Een bovennatuurlijke vreugde, waarin de vrede, de Shalom van Christus, verborgen ligt; een vrede, die elk verstand te boven gaat.
Een vreugde, niet zo zeer zichtbaar in blij gejuich, of vrolijk klappen en dansen met onze lofprijs, maar zichtbaar in de zekerheid die door ons heen straalt door het geborgen weten te zijn in onze hemelse Vader door het verlossende werk van onze Here Jezus Christus.
Een vreugde diep van binnen, een vreugde te midden van chaos en pijn, door te weten dat we eens, -verlost van alles, bij Hem zullen zijn.

'Gij maakt mij het pad des levens bekend; overvloed van vreugde is bij uw aangezicht, liefelijkheid is in uw rechterhand, voor eeuwig.’
Psalm 16:11

Ik zoek U, Heer,
met mijn gehele hart,
opdat de vleugels 
van geloof en vertrouwen
mij naar de hemel
doen rijzen.

Ik zoek U, Heer,
met mijn gehele hart,
opdat die vreugde
mijn deel zal zijn
en als een getuigenis
naar U zal wijzen

Ik zoek U, Heer,
met mijn gehele hart,
opdat harten veranderen
en vanuit hemelse liefde
en blijdschap
U zullen prijzen.

- Amen -

8 opmerkingen:

  1. Prachtig blog en gedicht. Ja zo’n vreugde kent de wereld niet, pas als ze Jezus aannemen, dan komt er zo’n blijdschap in het hart. Geweldig dat wij van die vreugde mogen uitdelen zodat iemand daardoor tot geloof kan komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi Rita. Ik heb het gedicht aan een Duitse vriendin gestuurd na het vertaald te hebben. En nu zie ik dat je jouw blog op Duits kan instellen. Ze komt vast bij je lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Anne, en wat leuk dat je het vertaald hebt en doorgestuurd.
      Hoop dat dat vertalingsprogramma ook een beetje goed zal zijn 😊

      Verwijderen
  3. Ja. Een onbegrijpelijke vreugde. Niet te bevatten... Zo mooi dat we deze boodschap mogen uitdelen! Dank voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onbegrijpelijk voor hen die niet geloven, daarom inderdaad zo mooi dat we dat mogen uitdelen. Dank je wel, voor je reactie, Yvonne. 🥰

      Verwijderen
  4. Wat mooi! Dit is de vreugde waar we zo naar verlangen he?! Die gaat veel dieper dan zomaar blij zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies, Mariska, dit is waar we naar verlangen, en het gaat inderdaad zoveel dieper dan zomaar blij zijn. Soms niet in woorden te vangen. Dank je wel, voor je reactie!
      🙌🏻

      Verwijderen