zondag 22 januari 2023

Week 4 - Gebed
Gods werk in ons

In het Dagboek van Murray staan ook vele dingen die gewoon tot mijn hart spreken, die mij tot nadenken stemmen, stilzetten.
Dingen, die niet teruggevonden zullen worden in de stukjes van 'Neem de tijd ...', maar die ik toch eigenlijk wel graag wil delen, gewoon omdat ze mooi zijn, of de moeite waard om over na te denken.
Voor zover het in mijn vermogen ligt, is het mijn verlangen om in de tussenliggende weken van de 'Neem de tijd ...-stukjes' iets daarvan te delen.
Be blessed!


'En evenzo komt de Geest onze zwakheden te hulp; want wij weten niet wat wij bidden zullen naar behoren, maar de Geest Zelf pleit voor ons met onuitsprekelijke verzuchtingen.
En Hij, Die de harten doorzoekt, weet de bedoeling des Geestes, dat Hij namelijk naar de wil van God voor de heiligen pleit.'
Rom. 8:26,27


'Gebed is niet ons werk
maar Gods werk 
dat Hij in ons werkt
door Zijn almachtige kracht.

Als wij hieraan denken,
zou onze houding er een moeten zijn
van stille verwachting dat,
als wij bidden,
de Heilige Geest onze zwakheden
te hulp zal komen en in ons bidt 
met onuitsprekelijke verzuchtingen.'

Andrew Murray


Bidden,
bij U komen,
bij U zijn,
in alle rust.

Stille verwachting.
Niets moeten.
Alles loslaten.
Ontspannen,
alleen maar zijn.

Stilte.
Focus op U.
Tot rust komen.

Woorden zijn overbodig;
Uw Geest bidt en pleit.


In alle rust.
Bij U zijn.

Verbonden,
meer en meer verweven.
Geloof.
Vertrouwen.
Liefde. 

Het is goed!

4 opmerkingen:

  1. Ik vind vond het zo'n verademing, dat het niet aan mijn woorden ligt, maar aan Hem Die ze hoort en verhoord. Hij bid door mij heen, zelfs in mijn zuchten en tranen.
    Mooi blogje, fijn dat je dit deelt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En jij voor je mooie reactie en bemoedigende reactie, Danielle!

      Verwijderen
  2. Zo prachtig om te lezen Rita. Ik vergeet dat nog wel eens. Dat ik geen woorden hoef te hebben, omdat de HEERE mijn zuchten voor mij vertaald en begrijpt... Een hele geruststelling en troost! Dank je wel dat je dat mij weer in herinnering brengt en daarmee bemoedigt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien hebben we allemaal wel vroeg of laat zo'n herinnering nodig, of een stukje bewustworden van.
      Bless 🙌🏻 You!

      Verwijderen