maandag 2 januari 2023

Week 2 - Van dag tot dag ...

Soms kan een mens alleen maar stil worden en vol van ontzag en verwondering, gevolgd door diepe  dankbaarheid en ontroering over hoe God dingen samenbrengt.
Dit gebeurde mij zondagmiddag toen ik, voor het plaatsen van mijn eerste blogje sinds lange tijd op dit Blog, het nog eens doorlas en met het lezen besefte hoe ontzettend mooi dit stukje ook aansloot bij het Dag 1. uit het Dagboek van Andrew Murray.

In mijn Stille Tijd 's morgens had ik opnieuw een 'Neem de tijd ...-stukje' geschreven, maar dit was meer voor mezelf, dacht ik, en niet zo zeer om een blogje van te maken.
Maar het vult het blogje van zondag zo mooi aan, en is ook zo'n verrijking ervan, dat ik het gewoon tussen de - laat ik het de uitgebreidere versies noemen door, plaats.
Ik hoop en bid dat het ook voor jou tot zegen en verrijking mag zijn.


Neem de tijd, o mijn ziel,
neem de tijd en leer de les van
het belang van de absolute noodzaak
om iedere dag te zijn aan de voeten van de Heer.
Neem de tijd, want daar ligt je kracht om
stand te houden tegen de verleidingen van de wereld
en om je oude natuur te weerstaan.

Neem de tijd, o mijn ziel, 
neem de tijd, opdat je ontdekt
dat deze tijd met de Heer nodig is, ja, 
een onmiskenbare voorwaarde voor groei en kracht.
Neem de tijd, ja, elke dag weer, opdat Hij
Zijn liefde op jou kan laten rusten en
je innerlijke mens van dag tot dag wordt vernieuwd.

Neem de tijd, o mijn ziel, 
neem de tijd ...





En als je nog even tijd heb, en een beetje Engels verstaat, luister dan ook nog even naar de korte >> Devotional van Joni Eareckson Tada die vandaag binnenkwam en verwijst naar dezelfde Bijbeltekst.
Be Blessed!

2 opmerkingen:

  1. Dank voor het delen! Vind het zo super dat je weer aan het bloggen geslagen bent!

    BeantwoordenVerwijderen